Pages

Tuesday, October 20, 2009

Penangan Open House yg melambak-lambak

las 2 wek  aku terima jemputan open house mcm air terjun.. tu lum campur ngn yg sibuk nak tunang la.. kawen la.... terpaksa la susun-kasi-baek punyer jadual nak mkn..... lepas 1 uma.. aku lantak uma lain pulak... pastu cekik darah uma si polan pulak.. wahh kembang-kembung perut aku asyik telan air sejuk je.....

esok nya aku tergolek-anjing kat uma gara2 keracunan makanan... lembik tahap tak-mampu nak berdiri da ni... toilet uma tu da mcm katil ke2 aku lak....kejap2 masuk... kejap2 masuk balik....isi perut kuar ikut segala laluan yg ada...

gara2 aku keracunan... BM aku drop ngn kritikal skali... ovius gile anak aku tak puas sbb suplier susu tak cukup.. asal menyusu je.. jerit pekik... dia gigit dada aku....nak tak nak aku terpaksa bg stok beku kat anak aku... itupun laki ku yg urus anak.. aku?? jgn ditanyer aku kat ne... tergolek je atas katil.. tak kisah alam pun ape jadi ngn rumah aku.... pandai2 la laki aku cr mkn.. hik!!!

tgh mlm selepas aku realise yg aku pengunjung-tegar toilet.... aku start mkn UMI sepeket.... bagi basuh sikit perut aku yg penuh ngn racun tu.. (yela.. semua mknan nak bergaul-ngn-sebati dlm perut aku tu.. tak ke da jadi racun???) bgn pagi.. aku amik pulak EXO.. then lepas lunch..(aku tade selera nak lunch sbnarnya.. tapi telan gak la sekeping roti kan...) aku amik lagi 1 peket of UMI... alhamdulillah by ptg.. aku perlahan2 meninggalkan toilet-tmpt-pujaanku-time-keracunan.... then mlm.. aku amik lagi UMI n CAL utk increase balik BM aku... (yela.. wekend wei.. ape hal nak bg anak stok beku lak.. tu stok keja tuh wei.... takleh kaco...)alhamdulillah tiada lagi rungutan-tunjuk perasaan dr anak ku pada keesokkan ari nya... biasa la budak.. bukan susah nak jaga pun...da kenyang..mkn cukup.. susu cukup..ati byk senang.. konfem idup korg aman....

the next day.. laki aku lak tergolek-anjing.. tetiba demam + batuk + selsema.. laki aku ckp smlm lagi dia da tak sedap badan.. tapi since aku da lembik sgt.. dia kuatkan diri gak nak jaga anak....terima kasih ye bang... so arini.. my turn pulak jaga anak.. sbb dia da lemah-gemalai.... so pg aku bg 1 peket EXO.. after lunch aku suh amik 2 peket UMI.. n mlm 1 peket UMI lagi... rabak poket kan kalau mcm ni tiap2 ari lantak Agel??? hermm aku tak kisah berabis duit.. asalkan kuarga ku jauh dr penyakit... yela.. mostly ubat doc ni kan ada dadah.. elok ke kita amik slalu?? takkan kan?? especially baby.....

tapi ujian Allah masih panjang untuk ku.. keesokkan arinya masa aku amik anak kat bbsiter.. bbsitter ckp anak aku demam.. da mcm nak selsema... pulak dah.... ni mesti kes jangkit ngn abah dia la ni....so b4 tido aku bg anak aku UMI sepeket.... next morning selsema tu nampak mcm segan-segan nak kuar..alhamdulillah agel cpt bertindak....tapi part paling bes... stok UMI aku da abis!!!!! adoiii tgh kritikal ni la nak abis pulak.....
busy tak busy.. aku kena lari jap lunch hour g amik stok agel... mlm aku bg lagi anak banak mkn UMI....

sekali lagi.. demam dan selsema tak sempat singgah lamer kat asben n my baby....alhamdulillah...

jimat lagi cuti aku.. kalau anak demam.. kang tak pepasal aku kena cuti samer... yela.. bby sakit ni.. ragam dia lain mcm sikit kan..... so dpt la aku simpan cuti nak g honeymun ngn laki-tersayang.. hehe......

Blog Widget by LinkWithin