Pages

Tuesday, October 27, 2009

eeee kutu byk kat telinga...

hermmm...... las week... masa aku tgh lepak2 kat uma makcik aku a.k.a bbsiter anak aku.. (baru abis keja.. tunggu asben kat situ la...) tetiba asben aku call... biasa dia tak penah call.. tau2 da terpacak dpn uma ajak balik...

"hermm.. nape abg call ni?? balik lambat ke?"
"tak de la.. da kat keta la ni.. nak balik.. ni ha nak bgtau keta kena pecah.. abis cd player kena rompak.. pintu kena kopak..eh da mcm pantun lak ayat ni kan.. kekekke .. touch n go kad pun ilang.. syiling2 semua da bersih..."
"..............."

aku tergamam.. tak mampu nak ckp ape2... da 2 min aku diam....
"ermm.. ok 1stly abg g report polis dulu la..."
"report?? nak buat ape?? buang masa je... sat g kang bukan polis tu leh tangkap pun pencuri tu... sudahnya nnti mesti polis ckp... oo kat situ mmg da biasa kena pecah keta..."

oo -apekah??? hermm mcm tu ke polis negara kita ni?? hoho keta da kena pecah br nak bckp ttg mentaliti polis.. sblm ni ada ko amik tahu...??hehehhe)

so lepas laki aku sampai je... aku tgk mmg da rompong kat tmpt radio tu.. (nak gelak sbnarnye tapi kang makin bengang lak laki aku... heheh)

dahla rompong.... kusyen keta abis koto ngn pasir... nak kata diorg ikut tingkap.. tade lak tingkap yg pecah... so ape kejadahnye mamat pencopet ni pijak2 kusyen aku??? menari ronggeng???

sbb mengikut kata asbenku... dia parking btul2 depan post security guard.. so masa dia tanyer kat guard tu.. guard tu ckp alarm tade bunyi pun... n lagipun asben aku mmg letak penghadang matahari kat dasbord so lagi la senang-hati-berbunga2 pencurik tu menyelongkar kereta tu kan.... ( ke guard pun geng 404 gak ngn pencurik2 ini??? jom kita siasat.. hehehhe)

tapi yg tambah panassssssssssss ati aku ni.. yg ko g kotorkan keta aku nape hah ngok??! da curik tu.. amik je la... yg ko g menari-tengo kat dlm keta aku apsal???

hangen la weiii.. sbb dia pecahkan kunci pintu depan.. dia da amik semua brg kat depan.. cd player.. touch n go.. syiling2... tade ape pun kat seat blkg tu.. tapi apehal lak seat blkg tu penuh ngn kesan tapak kasut?? bukan setakat seat blkg.. pasenger sear n driver seat pun penuh ngn pasir... ape ko pakai tangkal mat gelap ke?? nak kena baca-baca-jampi segala jadah dulu supaya org takleh track DNA ko??? weii ko hengat polis mesia ni mcm CSI new york tu ke?? harem jadah tul la.... tambah keja aku lagi nak bersihkan pasir n kesan2 tapak kasut tu.... dah la aritu sampai uma da nak isyak... mlm2 rembang aku laki bini bersihkan keta... (ada ke istilah malam2 rembang??) oh sukahati aku la....

so the next day... laki aku hasut aku supaya cuti sbb dia nak cuti g repair keta.. dia cuti nak repair keta.. aku cuti nak buat ape?? oo alasan laki aku... " awak duk je uma... arini ari protes tak bekerja.." oo ape-kah??? isk tak paham aku la.. tapi da laki suh.. aku pun cuti la jugak.. bergolek2 ngn anak kat uma....

tapi masa laki aku anta kedai keta.. mmg org kedai tu ckp.. org yg buat keja ni org pro da biasa mencurik.. sbb cara dia potong wayar cd player tu pun cantek je.. bukan stok pencurik brengset main rembat je.. potong wayar pun kemas je... kopak kunci pintu pun cekap je sampai alarm tak bunyi.... hisss nak kat sehibu gak la melayang....bengong nye pencurik...

so skrg kalau naik keta ngn laki aku.. masing2 hangen pasal keta da downgrade...hahahha dr guna cd player turun darjah pakai balik kaset player.. terpaksa la aku korek2 balik hartanah2 negara zaman jepun punyer kaset nak layan lagu.. pastu dr laju meluncur pakai touch n go.. skrg ke Q byr tunai... kekkekekkek (hahah byk kali da jadi kitaorg konfiden je masuk lane TNG.. alih2 lupe takde kad.. hahhaha malu wehhh... )

takpe ko pencurik.. tak aman la idup ko lepas ni.... mesti telinga ko penuh kutu lepas ni kalau dgr lagu pakai cd player aku....

hisss aku marah ni!!!

korg da try agel??? nak try tak?? leh email kat aku ye at

mylifeagel at yahoo dot com

jom try jom!!!

1 komen & komplen:

fisa othman said...

aiseh jaja...aku tumpang simpati dgn keta cik laki mu itu...

mula2 ku baca tajuknyer ku engatkn anak bujang mu ader kutu...ahakss trlintas dlm pala otak aku ni x kan c comel tu ader kutu kat telinga lak kan...dh baca entry spai abis baru lerrrr ku memahami nyer...aku pun tumpang doakan telinga cik pencurik tu berkutu & berkurap...tmbh skit jer lagi penyakit telinga tu...

Blog Widget by LinkWithin