Pages

Thursday, April 22, 2010

cpt weiii...... ujung bulan da dekat ni

hah.. hujung bulan da dekat ni.. korg yg gaji ribu2 ni da setel ke belum hutang ngn LHDN??? tok sah le tunggu sampai 28 29 30 hb baru nak bekejar ke LHDN tu.. buat le skrg ni... kesian kat staff LHDN tau...

keh keh keh... aku ckp ngn on behalf anti lai aku...hah ingat tak testimonial agel yg aku penah tulis.. pasal anti aku tergolek lembik sebulan demam tak kebah2 tu.... tak hengat ke??? hah g baca kat SINI.

tade la.. setiap taun asal tiba ujung april je.. anti lai aku ni mesti meroyan... yela... dia keja kat LHDN... pegawai tinggi gak la jawatan dia.... so bila da minggu2 terakhir nak ujung april tu.. mula la dia balik uma kul 12 mlm.. kul 1pg... tu semua gara2 kena monitor staff bawahan jaga konter.... yela.. bila da nak abis april baru la semua org yg bergaji ribu riban ni terkial2 nak buat e-filing... baru la terkial2 nak g LHDN.... pastu bila da beribu2 org  online.. server jadi slow.. mula la heboh kat paper LHDN buat keja lembab la... LHDN letak server tak bagus la... hellloooooooooooo da engkorg tak reti nak beringat awal2 kenape???? (e eh... aku lak emo.. kekkek)

aku bukan ape.. cian weii kat makcik aku tu... dia dah le peknan.. terbyg2 aku dia balik keja lambat minggu depan....


so korg2 yg gaji RM 2.5K++ tu.... bwk2 la setelkan by this week ye... (erkk.. betul ke org gaji 2.5K++ je yg kena?? hehheeh cek mek akauntan aku maner??? tlg sahkan boley??? fisa... oooo fisa..... betul ke aku ckp nih???? aku bukan ape.... da terang2 aku tak tau kan.. nampak sgt gaji aku tak cecah 2K.... jgn kata tak cecah... TAK PENAH cecah pun... hehheheh)

cepat tau g LHDN ni...... jgn tangguh2 lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p/s : iklan ini dibawa terus menerus kpd anda tanpa sbrg bayaran... kekkeke

2 komen & komplen:

fisa othman said...

isk patut ler aku dok tersedak tadi...chehhhh ko ghupenya yang dok memanggil aku...ye betul arr tu sesapa yg gaji capai RM 2.5K sila la menafsirkan pendapatan cukai anda ya...(◑‿◐)

eh sejak bila ko jadi agensi tak berbayor LHDN ni...hehehehe bagus2..entry ko ni wajar d publishkan di khalayak ramai...aku bg kat client aku ok gak ni...biar mereka insaf jap...٩(-̮̮̃•̃)۶ selalu sgt diorng ni wat keje last minit...pastu nak bising2 kat LHDN yg salah...aku pun emo gak kadang2 tu...--------- ̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ -----------

JajaPLuG said...

kehkehkeh.. sbb aku kesian kat anti aku tu la... kalau ada pakcik makcik tok nek aku yg keja ngn jpj ke.. ape ke... aku buat la iklan tuk diorg lak.. kekkeke...

hah bagus.. ko g sound client2 ko tu.. sound cara kasar tak jln.. ko wat drama sedey pulak.... kekekke (ape kaitan ko ngn LHDN...da ko pulak yg kena merayu2 bagai??kekkek)

Blog Widget by LinkWithin