Pages

Tuesday, September 08, 2009

Auntie Lai aku yg Demam 2 Minggu

week b4 posa.. mak ku nak buat kenduri sambut posa la kan.. plus skali kenduri kecik² sbb anak bujangku da umur setaun...

so bila semua makcik pakcik paksu maksu makngah pakngah da berkumpul.. jadi meriah la uma aku kan...
tup tup tup aku tgk Auntie Lai aku pun dtg... by rite aku baru je dpt berita yg dia sepatutnya tak dpt join d kenduri sbb dia da almost 2 week demam tak kebah².. batuk teruk sampai ilang suara... nak jln pun terhuyung hayang.... mkn pun tak nak sgt.. yela tekak da luka kan.. asyik batuk je.... tapi g doc.. doc ckp bukan H1N1.. alhamdulillah.. yela aku risau jugak kan....

so since dia melepek je kat bilik aku.....(melepek??? baring je... lesu sgt...) aku pun beranikan la diri offer AGeL kat dia...

:: Sabtu ::

"Anti... da lamer ke telan berbotol² pil ni???"
"ha ah... da 2 minggu. badan pun da busuk.. bau ubat.. kencing pun bau ubat..."
"Erk.... nak try makan vitamin tak???tapi anti kena trust kat jaja la... tade side efect... kalau tak baik pun.. anti leh terus mkn ubat.."
"ok gak tu.. anti letih la mkn ubat.. tapi tak baik² jugak..."
"Ok.... jap lagi jaja kasi... tapi ubat doc try stop dulu for today ye.. kita tgk AGeL wat keja camne...."

so aku bg anti aku 2 peket UMI before tido.. sbgai permulaan AGeL nak buat keja...

so the next day ( Ahad )...

before bekfas, aku bg lagi anti aku 2 peket EXO pulak... after lunch aku bg 1 peket UMI and before tido 2 peket UMI... masa ni... lepas lunch je...dlm kul 4pm lepas kenduri abis.. anti aku da elok je duduk berborak² ngn makcik² aku kat dapur... cuma muka masih pucat la....

so the next day lagi..( ISNIN )... before bekfas aku suh anti aku telan 1 peket EXO... n dengan seronok nya aku tgk anti aku mkn nasi lemak... dia ckp selera dia da ok, tekak dia ok.. tak sakit da... wahh gembira nye aku!!!! so dia plan nak balik tghari ni... so aku bekalkan dia 4 EXO + 7 UMI utk dia mkn spjg minggu tu...

and guess what???

on thursday, she called me n said...

anti da keja da arini... badan da ok... cuma lesu sikit2 je lagi... n anti still mkn AGeL tu... uncle pun nak... ada stok lagi???

wah!!! korg bila lagi nak try?? ala... tade nye aku nak tipu.. tade pekdah pun..... sape nak sehat?? sape yg da letih mkn ubat?? meh anta email kat aku at ;

mylifeagel at yahoo dot com


Blog Widget by LinkWithin