Pages

Monday, January 04, 2010

Testi baby astma & Batuk

ni testi terbaru dr kawan baik aku sendiri... anak bujang nye a.k.a my boyefren mengalami demam batuk yg on off... lamer gak.. adalah dlm 2 minggu... si kenit tu slalu batuk2 mlm sampai almost every nite mak pak dia kena bwk g klinik amik gas... kesian kan???

aku sugest kat dia bg agel.. so dia bg bby dia yg baru setaun 5 bulan tu 1/2 pek exo + 1/2 umi every day...
fesday kasi... alhamdulillah mlm tu dgr napas anak dia bunyi².. tapi bila bgn tgh mlm nak bwk g klinik amik gas.. tgk² napas da ok.. si kenit tu pun tido lena....

seken day kasi.... esok pagi je selsema da kering.. tade la asyik meleleh je... cuma masih terdgr² ada kahak lagi.... gas pun da tak amik....

aku syukur sgt2...... sbb aku kalau benda kait2 ngn baby ni.. aku sensitip sikit..... hopefully imran recover cpt ye syg... nnti anti jaja dtg uma.. leh suh ibu masak sedap² k... ahak!!!

ini testi dr si ibu a.k.a kwn baik ku.....




"mencegah itu lebih baik dr mengubati"


Blog Widget by LinkWithin