Pages

Monday, November 02, 2009

Ujian Ku untuk mu....

Kadang² kita tak tahu kemampuan kita dlm menghadapi ujian dr Allah.. tapi lupekah kita tentang keagungan Pencipta kita yg SATU ini??? Dia Maha Mengetahui.. ..

lepas 1 masalah.. dtg lagi masalah lain.. aku kekadang rase mcm nak duk dlm gua.. takmo amik tau ape yg terjadi.. tapi mampu ke aku utk 'buat tak tau' je??? perlu ke aku busybody??? huh aku tak perlu pun nak busybody.. aku boleh je kalau nak buat pekak n buta ttg masalah yg melanda tapi kalau aku tmpt masalah tu tertimpa.. takkan aku nak tolak masalah tu kat org lain kan??? adil kah??? wpun bukan aku punca masalah tu tapi aku rase org yg menimbulkan masalah tu membebankan org keliling yg aku sayang.... bila org keliling yg aku sayang mula perlahan² hampir jatuh tersungkur.. adakah aku harus tgk saje??? kejam kah aku??? ala kalau setakat kawan² yg hadapi.. ape la sgt.. paling jauh pun aku nasihat sikit².. bg semangat sikit².. tapi kalau jd kat kuarga sendiri??? nak nasihat je pastu buat dek???

woh!!!!!!!!!!!! tak tau la nak ckp ape lgi... sesak le napas...

" Allah tidak akan menguji hambaNya jika dia tahu hambaNya tidak mampu menghadapi...."

jadi aku redha jela ngn ujian ini.. sbb aku rase kalau ujian ni jatuh atas pala mak aku mungkin mak aku kena strok... sape tahu kan?? kalau ayah aku lak yg diuji sebegini mungkin ayah aku sakit jantung??? so hanya Allah yg tahu kekuatan umatNya sampai maner....

harap² aku kuat ya Allah.....

1 komen & komplen:

fisa othman said...

aku yakin mu kuat beb...moga mu tabah hadapi dugaan & ujian dr Nye...ianya akan mematang kan lagi pemikiran kiter...

Blog Widget by LinkWithin