Pages

Thursday, September 03, 2009

Fucoidan dalam AGeL UMI




AGeL UMI mengandungi Fucoidan. Fucoidan adalah salah satu penemuan bahan nutrisi istimewa yang paling menarik pada dekad ini. Fucoidan diperolehi dari rumpai laut ataupun brown seaweed yang menjadi amalan penduduk-penduduk jepun dan korea yang tinggal di tepi pantai. Mereka ini diketahui mempunyai jangka hayat yang panjang.

Amalan penduduk-penduduk di negeri jepun dan korea yang gemar memasukkan bahan dari rumpai laut ke dalam makanan mereka telah dikaitkan dengan kesihatan dan jangka hayat mereka yang panjang. Mereka juga didapati jarang dijangkiti penyakit berjangkit. Tidak hairanlah mengapa orang Jepun dan Korea mempunyai purata jangkahayat yang paling panjang di dunia. Terdapat berpuluh-puluh kajian yang diterbitkan mengenai potensi fucoidan sebagai bahan yang dapat memulihkan kesihatan dan ketahanan badan. Fucoidan dikatakan dapat meningkatkan sistem pertahanan ataupun imun badan dengan memperbaiki kesihatan sel-sel darah putih.

Pengambilan fucoidan secara tetap dapat memberi kesan yang positif pada kesihatan badan termasuk kepada penyakit kanser, penyakit jantung, rheumatism (sakit sendi), tekanan darah tinggi, penyakit berjangkit, fungsi sistem perut dan usus serta memperbaiki sistem pertahanan badan.




Blog Widget by LinkWithin