Pages

Thursday, March 17, 2011

kenyataan yg xbes....

Ingat x ngn entry yg lepas???
Hermm hasil dr pemeriksaan… kandungan gula dlm darah aku agak tinggi gak la… so basically doc kata aku ada kencing manis. (basically??? ~ Nampak sgt takleh terima kenyataan kan… huhu)

Well mmg la aku tak leh terima kenyataan pun.. sape tak seram wei bila disahkan ada kencing manis masa peknan...
tp actually mak aku mmg da warning siap² sbb dia ckp dulu dia pun masa peknankan abg aku, sehat walafiat je. Tp bila mengandungkan aku, tup tup dpt kencing manis.. yg bes tu sampai skrg kencing manis mak aku tak pergi.... ~ dahla datang tak berundang... suh blah pun tak reti bahasa... haih!!!!
Padan la aku tgk perut aku yg br 5 bulan ni besar mcm da 7 8 bulan rupenye baby aku besar....
So skrg aku cume leh kawal pengambilan gula je la... n oso aku consume agel exo so leh tlg sikit system badan aku mengawal gula nih....
Korg hengat senang nak kawal?? ~ mmg la susah utk aku sbb aku ni kaki lantak kuih manis, hantu mkn aiskrim, mkn cokelat.... kekekke
Bila tang bekfas je, aku selalu tmenung depan kedai kuih... ikut hati nak je capai fev aku – donat, keria, kuih gula merah.... tp tu kata ati... pala aku lak ckp ”jgn².. nnti bby besar kena operate... kena sediakan 5 6K... ko hado??? Kalau nan ado.. luper kan kuih manis tu” ~ ayak.... tu yg kekadang sampai 5 min aku tpacak depan kedai tu.. sbb ati vs pala.... hahhahaha alasan.... (tp skrg saya bekfas Cuma cecah biskut kering dlm susu mamil gold.... ~ gile ayat kecewa tak dpt makan kuih keria.. sampai boikot makan biskut kering je... hahhahah)
Mesti korg tertanyer2 kan bape bacaan gule aku?? Hermm malu ah nak ckp... tapi yg pasti melepasi paras normal... tinggi gak tahap pelepasan tu... huhu ( muke saya da merah ye kengkwn)
So lepas test tu.. doc suh aku wat test..ermmm ape ke nama nye test tu ntah…. GPS..PSP… ermm aku pun tak hengat… tapi prosedur dia kena amik 4x darah dlm masa sehari….. so next entry aku citer la pulak pasal nurse-sampai-nak-muntah-tgk-muke-aku-kat-kinik-tu… hahhaha yela 4x dtg kan… kekekkek

Blog Widget by LinkWithin