Pages

Sunday, March 28, 2010

Earth Hour

las year famili aku participate gak... samer2 tutup lampu, tutup tivi, tutup barang letrik (peti ais tak tutup la... kipas pun tak tutup...heheheh) its fun n famili aku samer sangap tak tau nk buat ape dlm gelap tu... sudahnye kitaorg main teka2 brg... gilos kan??? hashahahaah

smlm kitaorg participate gak tp tlambat 10 min sbb masa tu tgh sedap mkn... seb baik tgh2 tgk berita tu diorg ckp pasal program nih... padahal pagi smlm da dgr da kat nasi lemak kopi o.. da remind semua org la... alih2 semua pun luper...

so tgh sedap mkn, dgr je anouncement tu.. laki aku terus tutup lampu tp bukak tv la pasal nk tgk berita.... tp tula terlebey xcited pun susah gak kan??? psl laki aku luper gamaknye yg kitaorg ni tgh mkn.. lepas dia tutup lampu tu.. aku sindir dia "abg tulun amik toclite, sy nak suluh lauk, takut tercekik".. member pun sengih2 ala2 muka nak masuk bwh meja kan.. bukak la 1 lampu kat dapur.. tp lps mkn terus tutup.

anak aku??? huh aku rase lagi gelap lagi galak dia main, aku lak yg nak terkeluar bijik mata nak track dia kat maner..heheh

tapi ape2 pun...setakat tutup lampu sejam tu.. kita tak rugi ape2 pun kan?? sebesar habuk je pengorbanan kita tu utk  selamatkan bumi akan datang... sok2 smthing happen kat bumi, yg merana anak cucu kita gak, bukan kita pasal masa tu kita pun lum tentu masih idup..... (smlm aku tgk nasi lemak kopi o, hos tu ckp 99 taun akan datang, kalau tak jaga bumi, tahap panas bumi akan meningkat sehingga mengakibatkan pencairan ais kat kutup dan air laut akan naik setinggi 7 meter secara mendadak..) hurmmm... korg tak risau ke m'sia tenggelam?? aku mmg tak risau sbb 99 taun akan datang tu aku da mati da pun... tapi cian kat cucu cicit nong neng aku nnti.. nak duk dlm kubur pun tak aman sbb diorg duk kutuk aku kata nenek u-yang u-yeng diorg tak jaga bumi n diorg yg kena tempias... hahhahahha tul tak???

byk activiti leh buat dlm gelap laki bini lain citer hokey.... kekkekekek... atleast dia membuatkan korg 1 keluarga berkumpul 1 tmpt ( yela, mesti korg cari port sejuk kan...) pastu da gelap da tv pun takleh tgk, mesti korg berborak je la kan.. mesti selama ni tak penah nak amik tahu hal adik ke... hal mak ke... so malam tu la peluang korg nak bertanyer kabar jgn terkejut hokey, wujud tau kat dunia ni 1 rumah sampai 4 5 org tapi hampeh masing2 wat hal masing2....

its fun tau!!!! sekali sekala wat keja gile duk dlm gelap.. kang korg nak buat masa ari biasa kang.. jiran tetangga kata korg tak bayar bil api lak kan..... da sesi mengumpat pun terjadi ingat org bandar tade sesi mesyuarat tingkap ke???hehheheheh...


1 komen & komplen:

fisa othman said...

hehehe aku pun join memang dok bergelap p bukan 1 jam beb p spai tertdo dalam gelap...hahahaha....konpem jimat bil letrik aku...:D

Blog Widget by LinkWithin