Pages

Monday, September 21, 2009

Kisah Malam Raye...

Anda masih ingat dgn post INI ?? kan aku  citer ngn penuh emosi aku nyer baju raye 5 pasang???

wahhh...... drama malam raye weiii........

aku sampai je uma mak haku ngn jiwa penuh bunga2.. terbayang baju raye ku yg bertimbun itu...  aku pun check la sehelai2 baju tu....

ermmm... apsal mcm tak samer je ngn baju2 yg aku anta????
ermm apsal besar semcm je baju2 ni ????

bila da lain mcm je aku tgk baju2 tu.. aku pun call la auntie lai aku.. tanyer la kan... (sbb dia yg tlg anta kat tailor.. anta skali ngn baju dia la...) apsal baju2 ni besar?? tak ikut size aku???

"ooo... tertukar ngn anti kot.... nnti esok pg raye ko dtg la uma nenek yek.. amik kat sini...... yg kat anti ni kot baju ko...."

aku da tepuk dahi.. adoiiii... camne ni.. esok da raye.. esok nak balik perak.... ermmm nasib baik aku ada sepasang lagi baju raye yg da siap... mak mertua aku yg jahitkan...

esoknya.... sblm balik perak.. aku singgah uma nenek aku jap.. jenguk le baju aku tuh.. konon2.. terus pack baju tu nak bwk g perak....

bila sampai je.... sekali hamik ko...............

TAILOR TU SALAH BUAT 4 PSG BAJU AKU.. SEMUA!!!!!  baju aku ikut size anti aku.. baju anti aku dia ikut size anti aku gak... waaaaahhhhhhhhhhhhhhh ini sudah mendatang kan marah...... abis camne aku nak raye ni??? baju tade???? :(

terpaksa la aku balik perak bwk baju keja..... waaaaaaaaaaaaaaaaa :(( sedey weiii..... ilang semangat waja aku nak beraye sakan taun ni....

haku tak kira... makcik tailor, ko jahit balik baju2 aku tu semua... aku da bayo mahal2 ko buat silap.... pastu ada ati takmo repair baju aku.... tak kira.. tak kira..... (mode :: sambil hentak2 kaki n golek2 kat lantai...) ko repair jugak!!!! (mode : mata da bergenang...) aku saman kang!!! kalau setakat size je silap.. aku leh la time maybe dia terlepas pandang ke.. ni tak.. dahla aku request baju ada poket (senang nak buh duit raye anak... hehehe alasan...) dia tak buat....pastu aku nak baju aku te lengan dia ada butang.... pun haram dia tak buat... aku tak tau la apsal ngan makcik tailor ni.. bukan nye aku suh buat baju macam ct norhaliza ke.... ropol sana.. ropol sini.... (hah.. aku da start nak meroyan la ni...)

adoiii.... sedey nyer weiii bila kat perak org lain pakai baju lip lap lip lap... aku duk pakai baju keja... huk huk.....

tapi takpe.. lebat gak income anak haku.... berbaloi aku perabih berbondong2 baju nak bg anak aku ensem... hahhahah (zahin, mama pinjam sikit ek.. wat advance sampai ujung bulan.. duit mama da takdo ni...)

hahahha......

1 komen & komplen:

fisa othman said...

laaaa jaja sian ko ekkk...x per la janji baju keje ko jd penyelamat....ader gak baju nyer...so ape kesah mak cik tailor ko tu...dh tuntut ganti rugi ker..??

Blog Widget by LinkWithin