Pages

Monday, November 09, 2009

Testi for Pnenomonia


kak salwa is 1 of my gud fren... doc penah buat silap kerana memberi anaknya ubat batuk pada usia 28 hari...(can u believe it??? 28 ari doc da kasi ubat batuk??? OMG!!!)full story u can read here.

On 8 April 2009 (Rabu) , pada ptg tiba2 anak saya Aisyah demam, suhu 39 celcius dan selsema mengalir tak henti.tak tau nape, tiba2 je,saya takut hal lama kembali..NAUZUBILLAH MINZALIK.So sementara nak tungu husband balik utk ke paed, saya bagi 1/2 packet UMI, kemudian anakku tidur semula sampai malam pukul11 mlm dia bangun tu dah sihat dan hingus pun kering..aihh kalu cakap camni tentu org pikir mcm susah nak caye..abis saya pun susah nak pecaya cari mana pergi hingus anakku tapi tak jumpa tungu sepanjang malam untuk standby badan dia panas semula untuk standby nak sponging tapi takda juga demamnya datang balik...sampai la hari ni 10 April dah 24 jam tunggu adakah Aisyah akan demam balik tapi alhamdulillah memang takda demam dah.

Sebab itu la saya ni kalu ada org yg anaknya demam/sakit jangkitan or apa2 sakit or ada sapa2 yg sakit kanser saya ni beria2 nak kenalkan agel bukanlah sebab nak bisnes kerana sesungguhnya saya pun belikan client saya dengan harga member maknanya saya tak pun untung walau seposen.Sebab anak saya Aisyah tu, baik dari Pneumonia, eczema dan lelah alhamdulillah dengan ketentuan ALLAH SWT dan izinNYA setelah memakan AGEL ketika umur 4 bulan.Sebab tu sejak umur 4 bulan sehingga hari ini dah takde lagi kami berulang ke hospital.


so pada ibu bape kat luar tu... saya bukan promot utk keuntungan saya tapi cuma pada pendapat saya... mencegah itu lebih baik.. drd menunggu anak kita atau diri kita sendiri terkena jangkitan demam atau batuk.. elok la kita beringat dr skrg.. berilah / manjakan la diri kita dan keluarga kita dgn supliment supaya ketahanan diri kita kuat dlm menempuhi dunia yg penuh dgn penyakit skrg....




Blog Widget by LinkWithin