Pages

Thursday, August 20, 2009

AGeL EXO & khasiatnya


AGeL EXO mengandungi vitamin, mineral dan serat untuk kesihatan badan. Ia juga dapat memperbaiki sistem pergerakan usus dan mengurangkan sembelit. Bahan-bahan ini juga dikatakan boleh meningkatkan sistem pertahanan badan.

Salah satu sumber antioksidan yang terdapat di dalam Exo adalah dari sumber buah acai (a-sigh-ee) dan buah delima yang terkenal sebagai salah satu sumber antioksidan yang terbaik. Buah acai terdapat di hutan Amazon di Brazil. Acai mengandungi kandungan vitamin B, C dan E yang tinggi. Ia juga menggandungi asid lemak omega 6 dan 9 yang dikatakan boleh membantu kesihatan jantung dan mengurangkan kolesterol darah. Extract buah delima juga tidak kurang hebatnya, dikatakan dapat mengekalkan kesihatan peredaran darah, mengurangkan tekanan darah, merencat pembekuan darah dan kesihatan jantung.

AGeL EXO juga mengandungi ekstrak buah mengkudu atau noni yang sering diperkatakan. Buah mengkudu di katakan mengandungi lebih 100 jenis unsur-unsur kesihatan seperti vitamin C, Vitamin A, Karoten, asid linolik, asid amino dan lain-lain. Extrak buah mengkudu dikatakan boleh meransang sistem imun, membantu menghapuskan sel-sel yang tidak normal, mengurangkan radang atau inflamasi dan juga mempunyai kesan mengurangkan tekanan atau stres. Aloe Vera yang terdapat di dalam Exo dikatakan mengandungi lebih 20 jenis ko-faktor untuk meningkatkan tenaga dan stamina. Alor Vera dikatakan dapat meningkatkan kesihatan sendi, sistem usus, mengawal kandungan glukos, mempercepatkan penyembuhan luka dan keseimbangan kandungan flora di dalam usus


Blog Widget by LinkWithin